شبکه اجتماعی اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب در بین کاربران فضای مجازی به شمار می رود. این شبکه با قابلیت ها و امکانات بروز خود توانسته نظر بسیاری از کسب و کار ها را برای بازاریابی اینترنتی، به خود جلب کند.
اینستاگرام در سطح دنیا کاربران بسیاری دارد و تقریباً یکی از مهمترین و محبوب ترین شبکههای اجتماعی محسوب میشود که امکان تعامل افراد را به شکلی سریعتر و موثرتر فراهم آورده است. تقریبا 44% افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند اصلی ترین دلیل خود در استفاده از این شبکه اجتماعی را جستجو کردن برند و محصولات برتر اعلام کرده اند.
اینستاگرام برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است چون بسیاری از صاحبان مشاغل به بازاریابی در شبکه های اجتماعی اعتقاد دارند زیرا کسانی که از اهمیت و تاثیر گذاری این شبکه در بازاریابی شبکه های اجتماعی اطلاعات کافی و مفید داشته باشند میدانند که فعالیت در این شبکه همانند ویترینی است که کسب و کار آنها را در فضای آنلاین که روزانه کاربران زیادی در آن فعال هستند، از کار و فعالیت آنها باخبر و آگاه میشوند.
خواسته یا نخواسته چه شما به فعالیت در اینستاگرام علاقه داشته باشید یا نه این رقیبان شما هستند که با فعالیت در اینستاگرام، در بین کاربران محبوبیت و شهرت پیدا میکنند و به خوبی از این فرصت پیش آمده در بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند.